پرستاری از نوزادان به واسطه فناوری های روز

پرستاری از نوزادان به واسطه فناوری های روز

پرستاری از نوزادان به واسطه فناوری های روز


بر اساس حق اختراعی که سه سال قبل توسط گوگل در اروپا به ثبت رسیده، گوگل در تلاش برای طراحی یک ابزار دیجیتال نگهداری از نوزادان و کودکان است.

به گزارش از دیجیتال ترندز، بر اساس حق اختراعی که گوگل به ثبت رسانده یک پلتفورم جامع پیچیده و قابل انطباق برای کمک به والدین طراحی می شود تا به آنها برای نگهداری نوزادان و کنترل شرایطشان کمک شود. این پلتفورم به خصوص به والدین بی تجربه کمک می کند تا بتوانند به امکانات و اطلاعات مورد نیاز برای نگهداری و پرورش صحیح اطفال دسترسی داشته باشند. قرار است این محصول با پلتفورم هوشمند گوگل هم سازگاری داشته باشد. مراقبت از کودکان در برابر خطراتی که ممکن است در منزل با آن مواجه باشند و ارائه امکانات کنترلی و نظارتی یکی دیگر از امکانات پلتفورم یاد شده است. امکان اتصال پلتفورم یاد شده به حداقل ۱۰ محصول خانگی دیگر نیز وجود دارد تا از آنها هم برای کنترل نوزادان و محافظت از افراد استفاده شود. پلتفورم یاد شده در صورت وقوع هرگونه مشکلی برای نوزاد، پیام هشداری را برای والدین وی ارسال می کند. در این سیستم از مجموعه ای از ابزار حفاظتی و کنترل، انواع حسگرهای حرارتی، صوتی و غیره، دوربین های مختلف و غیره برای کنترل لامپ ها، قفل درها، جریان برق، سیستم های امنیتی و غیره استفاده می شود. با استفاده از این محصول می توان اطلاعات آب و هوایی را هم دریافت کرد. سیستم مذکور در زمانی که والدین به خاطر ترافیک، سانحه یا هر علت دیگری دیر به منزل برسند قادر به کنترل شرایط خانه و تامین امنیت و نیازهای نوزاد هم خواهند بود.

پرستاری از موجودی کوچک و آسیب پذیر مانند کودک از عهده هر فردی برنمی آید اما شاید بتوان با اتکا به برخی گجت ها و فناوری های روز میزان مشکل پرستاران را تا حدودی کاهش داد.

برخی از جالب ترین گجت های فناورانه تولید شده برای کمک به تعامل مادر و نوزاد:


دماسنج Temp  Traq 


اندازه‌ گیری دمای بدن بیمار، چه کودک باشد و چه بزرگسال، می‌تواند برایش آزاردهنده باشد. به عبارت دیگر، این کار معمولا برای استراحت بیمار مزاحمت ایجاد می‌کند، آن هم در شرایطی که بیش از هر وقت دیگری به آن نیاز دارد.

 Temp Traq دماسنج ۲۴  ساعته  با قابلیت برقراری ارتباط از طریق بلوتوث است. این دماسنج، به صورت برچسبی نرم طراحی شده و دمای بدن کودک را به صورت پیوسته اندازه‌گیری و ثبت می‌کند. سپس این اطلاعات را به ابزار اندرویدی یا  iOS شما ارسال می‌کند. در این صورت شما می‌توانید بدون ایجاد هیچ‌گونه مزاحمتی برای کودک، بر وضعیت او نظارت داشته باشید.


پستانک هوشمندPacif-i

دمای بدن از نشانه‌های کلیدی سلامت کودک است. در واقع، این اولین موضوعی است که والدین وقتی فرزندشان حال خوبی ندارد، بررسی می‌کنند.   Pacif-i اولین  پستانک  هوشمندی است که دمای بدن کودک شما را اندازه‌ گیری می‌کند و اطلاعات به دست آمده را از طریق تکنولوژی بلوتوث به اپلیکیشنی روی ابزار اندرویدی یا iOS شما ارسال می‌کند. علاوه بر اندازه‌گیری دمای بدن کودک، این محصول به یک حسگر مکانی نیز مجهز شده است. این حسگر وظیفه ردگیری موقعیت کودک شما را بر عهده دارد. با استفاده از اپلیکیشن مخصوص آن می‌توانید حداکثر فاصله برای فعال شدن هشدار را تنظیم کنید. بدین ترتیب، وقتی کودک از فاصله تعیین شده دورتر شود، بلافاصله مطلع می‌شوید.

جورابی هوشمند که علائم حیاتی کودک را تحت نظر همیشگی دارد.

همانطور که از نام یک جوراب هوشمند بر می آید، زمانی که مادر پای نوزاد خود را با این جوراب می پوشاند سنسور های تعبیه شده در آن به پایش و اندازه گیری همیشگی علائم حیاتی نوزاد خواهند پرداخت. بدین ترتیب والدین از راه دور و تنها با در دست گرفتن گوشی هوشمند خود می توانند از فاکتور هایی مانند ضربان قلب و سطح اکسیژن محلول در خون نوزاد خود آگاهی کسب کنند.

شرکت سازنده این جوراب با زیر نظر گرفتن داده های اطلاعاتی برگرفته شده از علائم حیاتی هزاران نوزاد و همچنین با توجه به نحوه استفاده والدین از این جوراب هوشمند، روز به روز کارایی و امکانات محصول خود را افزایش می دهند .اگر مشکلی در مورد ضربان قلب و یا تنفس کودک وجود داشته باشد، این جوراب هوشمند مسئله را از طریق نرم افزار مخصوص خود و به صورت هشدار به گوشی هوشمند والدین ارسال خواهد کرد.


Whiting   smart kids scale


یکی از وظایف متداول پرستاران، سنجش قد و وزن کودک در فواصل زمانی مشخص و ترسیم منحنی رشد وی است. اگرچه این روزها دفترچه های یادداشت مخصوص قد و وزن نوزادان وجود دارد اما ثبت اطلاعات مرتبط با رشد کودک ساده ترین بخش کار است. افزون بر اینها، سنجش قد و وزن بچه ها، آن هم کودکان شیرخواره بسیار دشوار است.

دستگاه whiting smart kids scale یک سنجشگر هوشمند برای وزن اطفال است. با نصب اپلیکیشن مخصوص این دستگاه در سیستم عامل ios می توان به ترسیم الگویی منظم از وضعیت رشد کودک دست یافت. اطلاعات وضعیت رشد کودک از طریق بلوتوث یا وای فای برای تلفن همراه فرد ارسال می شود.

سپس نمودار رشد کودک در این اپلیکیشن به طور خودکار ترسیم شده و پس از همگام سازی این اطلاعات با سیستم های مورد استفاده والدین یا پرستار کودک، برنامه های تغذیه و بهداشت متناسب با سلامت کودک برای کاربر ارسال می شود.


تب سنج clinic cloud

نامی آشنا برای اغلب پدر و مادرهاست. این برند نام آشنا، اخیرا از محصولی جدید رونمایی کرده که با قرار گرفتن روی پوست کودک به سرعت به ثبت اطلاعات سلامتی کودک می پردازد. اهمیت استفاده از این محصول برای پرستاران کودک به این علت است که اطلاعات این تب سنج از طریق تلفن همراه و سیستم عامل های مختلف قابل دریافت است.

دوربین کوچک این تب سنج قابلیت دیگری است که کمک می کند پرستار نه تنها اطلاعات حرارت بدن کودک، بلکه تصاویر مرتبط با چهره وی را به والدین ارسال کند. حتی می توان در صورت لزوم این اطلاعات را برای پزشک کودک نیز ارسال کرد.



نظرات

ارسال نظر

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد، فیلد های اجباری با علامت * مشخص شده اند.